Zavedení cla na automobily

Ukrajina hodlá zavést, resp. zvýšit dovozní cla na automobily, jednalo by se zřejmě o období 3 let.

Současné problémy automobilového průmyslu na Ukrajině (nedostatečný rozvoj výrobních kapacit, malá konkurenceschopnost jak na vnitřním, tak i zahraničním trhu, nízká kvalita výroby včetně nedostatečného servisu a dopravní infrastruktury aj.) včetně makroekonomických problémů v oblasti platební a obchodní bilance se nynější ukrajinské vedení snaží řešit prostřednictvím tzv. politiky náhrady dovozu, resp. příslušnými opatřeními v oblasti ochrany tuzemských výrobců.

Ministr ekonomického rozvoje a obchodu P. Porošenko oznámil, že v souladu s rozhodnutím meziodvětvové komise k otázkám mezinárodního obchodu Ukrajina hodlá zavést, resp. zvýšit dovozní cla na automobily (jednalo by se zřejmě o období 3 let).

Jak uvádí portál Businessinfo.cz, ministr se dále odvolává, že země jako Japonsko, Jižní Korea, Rusko, USA a také Evropa v minulosti zavedly některá ochranná opatření v dané oblasti.

 Konkrétní sazby na zvýšení cel nebyly oznámeny (podle některých zdrojů se uvažuje o zvýšení z 10 až na 20-25 %) s tím, že se nyní vedou rozhovory s hlavními obchodními partnery.

Meziodvětvová komise se tak rozhodla na základě analýzy situace na vnitřním trhu, resp. faktu, že podíl dovozních automobilů představuje značnou část v pasivní platební bilanci země. Podle ukrajinské statistiky se jen podíl aut z dovozu v celkovém objemu prodejů zvýšil v období od roku 2008-2010 o 16 %.

Více čtěte na http://www.businessinfo.cz/cz/clanek/ukrajina/ukrajina-zavedeni-cla-automobily/1000905/64036/.
11. 6. 2012 Businessinfo.cz, Zastupitelský úřad České republiky v Kyjevě

Zpět

Unian

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace