Jazyková podpora dětí s odlišným mateřským jazykem v MŠ ... 25.11. a 15.12.
Máte v MŠ děti s odlišným mateřským jazykem? Přemýšlíte, jak rozvíjet jejich jazykové dovednosti? Tak přijďte na náš seminář Jazyková podpora dětí s odlišným mateřským jazykem v MŠ, který proběhne 25. 11. a 15. 12. 2015 (vždy 13:00 – 18:00) v Praze (místo
Máte v MŠ děti s odlišným mateřským jazykem? Přemýšlíte, jak rozvíjet jejich jazykové dovednosti? Tak přijďte na seminář "Jazyková podpora dětí s odlišným mateřským jazykem v MŠ", který proběhne 25. listopadu a 15. prosince 2015 v Praze. Seminář má dvě setkání a je akreditován MŠMT ČR.
Maximální počet účastníků 20
Cíl semináře
Cílem semináře je získat informace o procesu osvojování druhého jazyka a o přístupu k češtině jako druhému jazyku. Hlavní pozornost bude věnována možnostem jazykové podpory těchto dětí formou individuální práce, práce s celou třídou se zohledněním přítomnosti dětí bez znalosti češtiny a také formou jazykového kurzu češtiny. Účastníci získají informace o vedení jazykového kurzu v MŠ - zásady práce, tipy a náměty ke konkrétním činnostem. Součástí semináře budou video záznamy lekce češtiny z praxe a příprava jazykových činností samotnými účastníky. Prostor bude také pro sdílení zkušeností a diskuse účastníků.
Doporučení
Seminář je vhodný pro pedagogické pracovníky mateřských škol, kteří se v rámci svého působení setkávají s dětmi přicházejícími z odlišného jazykového a kulturního prostředí.
Osvědčení
Seminář je akreditovaný MŠMT. Účastníci obdrží po jeho absolvování v plné délce certifikát.
Lektorky kurzu
Tereza Linhartová vystudovala pedagogickou fakultu UK v Praze, obor učitelství 1. stupně s angličtinou. Pracovala s dětmi v holandském uprchlickém táboře, má zkušenosti ze zahraničních mateřských škol, učila v 1. třídě na ZŠ Brána jazyků. V METĚ působí od roku 2013, zaměřuje se na oblast podpory pedagogů mateřských škol. Poskytuje poradenství, pracuje na tvorbě metodických materiálů pro práci s dětmi s odlišným mateřským jazykem v MŠ a podílí se na seminářích pro pedagogy.
Barbora Loudová Stralczynská absolvovala PedF UK, obor pedagogika předškolního věku. V METĚ se zabývá především dalším vzděláváním pedagogických pracovníků, kteří pracují v MŠ a jiných předškolních zařízeních s dětmi s OMJ. Spolupracuje na tvorbě metodických materiálů pro MŠ. Snaží se adaptovat inovativní přístupy a dobré zkušenosti z práce s dětmi s OMJ v zahraničí do prostředí českého předškolního vzdělávání a ve spolupráci s MŠ nacházet nové cesty pro podporu inkluzivního přístupu v praxi.
Termín a místo konání
- 25. listopadu a 15. prosince 2015 vždy od 13.00 do 18.00 hodin v Praze (místo bude upřesněno)